Tuesday 18 June 2013

ေခတ္ၿပိဳင္ # 7 ကဗ်ာစာအုပ္ ဆရာသစၥာနီ အမွာစာ

[ ၁ ]

သူတို႔ (၇) ေယာက္။(၅)ေယာက္က မေလးမွာ။ (၂)ေယာက္က ျမန္မာျပည္မွာ။ကဗ်ာဆရာဆိုသူေတြမွာ အေနေ၀းၾကေသာ္လည္း ေသြးနီးသူေတြျဖစ္သည္။ ကိုသွ်ားကလြဲ၍ က်န္သူေတြကို
ကြၽန္ေတာ္ မျမင္ဖူး။သုိ႔ေသာ္ facebook ေပၚမွာေတာ့ ေတြ႕သိေနသူေတြ။သူတို႔ထဲမွ တစ္ခ်ဳိ႕မွာ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ အတန္အသင့္ ေနရာရၿပီးသူေတြ။ ဘ၀ေပးအေျခအေနအရ ေရျခားေျမျခားတြင္ စီးပြားရွာေနၾကေသာ္လည္း အသက္ဓာတ္ကို အႏုပညာႏွင့္ ပူေႏြးေစျခင္းျဖင့္ အႏွစ္သာရရွိရွိ ကုန္လြန္ႏိုင္သူေတြျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ လူလတ္ပိုင္းသို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္စ လူငယ္ေတြျဖစ္သည္။ အရြယ္ႏွင့္မမွ်ေသာ ရင့္က်က္မႈကို သူတို႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ပီတိျဖစ္မိသည္။ ကြၽန္ေတာ္က လက္တြဲကာ လမ္းေလွ်ာက္သင္ေပးရမည့္သူေတြမဟုတ္။ သူတို႔သည္ ေကာင္းေကာင္းကဗ်ာလားေျမာက္ေနေၾကာင္း မၾကာခင္ ဖတ္ရႈရမည့္ သူတို႔ကဗ်ာမ်ားဟာ သက္ေသခံပါလိမ့္မည္။ သူတို႔၀ါ သူတို႔သမၻာကို ျမင္ရလိမ့္မည္။ ကဗ်ာလက္သင္ကေလးမ်ားမဟုတ္ၾက။မေလးရွားသည္ ျမန္မာလူငယ္ကဗ်ာဆရာ
မ်ားအတြက္ ေရခံေျမခံတစ္ခုေပလားမသိ။ လွသန္း မေလးရွားက ျပန္လာေသာအခါ ကဗ်ာေတြ ပိုေကာင္းလာတာ ေတြ႕ရသည္။အေတြ႕အႀကံဳေရာ အေတြးအျမင္ပါ ရင့္က်က္လာသည္။ေရျခားေျမျခားတြင္ ဘ၀ကို အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ကုန္လြန္ဖို႔ သူတို႔ ကဗ်ာကို ေရြးခ်ယ္ ခဲ့တာ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ရင္းႏွင့္ ခ်ီးမြမ္းမိပါသည္။

[ ၂ ]

သူတို႔ကဗ်ာပံုစံမွာ ယေန႔လူငယ္အမ်ားစု အားျပဳေရးသားေနေသာ ေခတ္ေပၚႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္အၾကား(hybrid)ပံုစံျဖစ္သည္။
ခတ္ေပၚကဗ်ာ၏အရင္းခံက်ေသာ ျပင္းရွသည့္စိတ္ခံစားမႈႏွင့္ အားေကာင္းေသာ အလကၤာအသံုးကို မစြန္႔လႊတ္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ၏ အလ်ားလိုက္သေဘာ စာေၾကာင္းအစီအစဥ္ ျပန္႔ႀကဲေနေသာအေၾကာင္းအရာႏွင့္ စိပ္မႊာေနေသာအာရံုရုပ္မ်ားကိုလည္း ကိုင္စြဲ။ ဤႏွစ္ခ်က္ ေရာေႏွာေပ်ာ္၀င္ေနသည္ကို သူတို႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရမည္။ အားလံုးလိုလိုပင္ အိုင္တီနည္းပညာႏွင့္ နီးစပ္သူေတြျဖစ္သျဖင့္ အဲဒီအသံုးအႏႈန္းေတြကို သူတို႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရျခင္းမွာလည္း ထူးျခားခ်က္ျဖစ္သည္။ Theme က . . . ဒီေန႔လူငယ္ထုရဲ႕အသံလို႔ဆိုႏိုင္တဲ့၊
တည္ရွိဆဲလူ႔အဖြ႕ဲအစည္းအေပၚ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ရာကေန တအံုေႏြးေႏြးေပါက္ကြဲေန တဲ့ဆူပြက္သံစဥ္ေတြ။ သူတို႔ အဆင္ေျပေနတဲ့ေကာင္မေလးေတြ၊ အဆင္မေျပတဲ့ေကာင္မေလးေတြ
လည္း (လူငယ္ပီပီ)ပါလိမ့္မယ္။ မိသားစုအေျခအေန၊အလုပ္အကိုင္၊ အလိုမျပည့္စရာေတြ မ်ားတဲ့ဘ၀၊ တစ္ခါတစ္ရံ နာက်ည္းေဒါသ၊ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ဓာတ္က်။ သူတို႔(၇)ေယာက္ေပါင္းေရးတဲ့ကဗ်ာရွည္ထဲက စာပုဒ္တစ္ပုဒ္လိုပါပဲ။

“ ငါတို႔စိတ္ဓာတ္ေတြကို အရိုးေၾကေၾက အေရခမ္းခမ္း ေခတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးထဲ
ေသြးသံရဲရဲ သြန္ပစ္ခဲ့လိုက္ၾကတယ္

ဒီကဗ်ာေတြဟာ ေခတ္ႀကီးထဲကို သြန္ခ်ပစ္လိုက္တဲ့သူတို႔ရဲ႕ေသြးသံရဲရဲေတြပါပဲ။

[ ၃ ]
“ စိတ္ကို က်ည္မထိုးဘဲ ေျပာခဲ့မယ္ ”
“ လူမွန္ရင္ ေလာကဓံ ခုတ္ရာတစိုစိုနဲ႔ ကိုယ့္အေလာင္းကိုယ္ထမ္းေနရတဲ့
ဘ၀ခရီးသြားေတြခ်ည္းပါပဲ
“ ငါမေသခင္ ပန္းတစ္ပြင့္ မညိႈးႏြမ္းေစရဘူး မင္း မေသခင္ ျမက္တစ္ရြက္ႏြမ္းမသြားေစနဲ႔ ”

(မင္း/ငါ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေဟာဒီကမၻာႀကီးကို ဘယ္သူ႕လက္အပ္ထားခဲ့ရမလဲ)ကဗ်ာမွာ ညီလင္းႏိုင္က အဲဒီလိုမွာသည္။

(အမွန္ေျပာရရင္ ေဟာဒီတစ္ညလံုး ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ Suicideလုပ္ပစ္လိုက္မိတယ္)ကဗ်ာမွာေတာ့...

 
“ ဆြဲမထုတ္ရေသးတဲ့ေနာက္ဆံုးဖဲခ်ပ္မွာ အေသခံဗံုးခြဲသမားလည္း ရွိႏိုင္သလို သူေတာ္စင္လည္း ရွိႏိုင္တယ္လို႔ ငါ ယံုၾကည္ေနပါရေစ ”
ဟုေလာကကို အေကာင္းျမင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။

လင္းလက္တာရာရဲ႕...
(ေပ်ာ္က်ေနတဲ့ မေပ်ာ္ရႊင္မႈထဲ ေပ်ာ္၀င္ေနတဲ့အေရးအသား)ကဗ်ာမွာေတာ့...
“ သာတူညီမွ်ဟာ တစ္ဖက္တည္းကိုပဲ ေစာင္းၿပီးနင္းေနတယ္ လီဗာျပင္းျပင္း
ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘရိတ္ေပါက္ေနတဲ့လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ
မတရားမႈဟာ တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ က်င္း၀င္သြားတယ္

လို႔ အတိအလင္း ေၾကညာလိုက္သလို . . .

(ေရာက္ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာေျမွာက္လိုက္ေတာ့ စၾက၀ဠာႀကီးရတယ္)ကဗ်ာမွာေတာ့.....
“ ကိုယ့္ယာခင္းေလးမွာ ပိုးမထိုးတဲ့ရာသီဥတု ဘယ္ႏွပင္ အမွန္တရားစိမ္းစိမ္း ဘယ္ႏွခင္း ေကာင္းကင္ႀကီးကို မိုးခ်င္တိုင္းမိုးေနတဲ့ဒုကၡသစၥာေတြက က်စ္လိုက္တိုင္း ခိုင္တဲ့ႀကိဳး ”

ဟု ဘ၀ကို ဆန္းစစ္ျပထားတာ ေတြ႕ရသည္။ သူ႕ကဗ်ာေတြထဲက ကြၽန္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုးကဗ်ာမွာ (ဘာသာစကားသစ္ပင္မွာ လူတို႔ အလြယ္တကူမဆြတ္ခူးႏိုင္တဲ့အသီးအပြင့္ေတြ) ျဖစ္သည္။

ေရႊကုိယ္နတ္ရဲ႕ကဗ်ာေတြကေတာ့ စမ္းသပ္ထားေသာ ပံုစံခပ္ဆန္းဆန္းေတြျဖစ္သည္။ လတ္ဆတ္မႈကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ရသည္။ သူ႕ကဗ်ာေတြက တစ္ေၾကာင္းတစ္ပါဒစီထုတ္ျပတာထက္ တစ္ပုဒ္လံုးဖတ္မွ ကဗ်ာဆရာေပးေသာ ရသကို ခံစားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ သူ႕ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္ပါ။

(ဒါမွမဟုတ္ ဒီစာသားအေဆာက္အအံုကို ေဒါင္းေလာ့လုပ္ ႏွစ္သက္ရာ deviceတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္
သရုပ္ခြဲၾကည့္လွ်င္ ၀မ္းနည္းမႈအစိုင္အခဲ)

ရဲရင့္လမင္းကေတာ့ ရိုးရိုးစင္းစင္းေရးဟန္ႏွင့္ လွလွပပေတြးစရာေတြ ေပးတတ္
သူျဖစ္သည္။သူ႕ပထမဆံုးကဗ်ာေခါင္းစဥ္...
(လူဟာ လူေယာင္ေဆာင္ၿပီး လူ႕အျဖစ္ကို ရလာတာ)ကပင္ စဥ္းစားစရာ။

“ ခႏၶာတစ္ခုခ်င္းစီဟာ စက္ရံုေတြသာျဖစ္ရင္ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ရယ္သံေတြပဲ ထုတ္လုပ္ေနမွာေပါ့ ” ဆိုတာ သူ႕ေလာကအျမင္ရဲ႕တစ္စိပ္တစ္ေဒသ။

(ကႀကီးက ဗ်ာလို႔ထူးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ကမၻာႀကီးက အထစ္ထစ္အေငါ့ေငါ့) ကဗ်ာႏွင့္ (ပန္းစိုက္ျခင္းအႏုပညာ/လူတစ္ေကာင္ရဲ႕အထူးျပဳလုပ္ခ်က္/အေပါစားအပ္ဖ်ားေပၚကေခတ္ၾကြင္းေခတ္က်န္ဗိုင္းရပ္စ္မ်ား) ကဗ်ာတို႔မွာ စြဲမက္စရာဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

ကိုသွ်ားရဲ႕
(ငါတို႔ေျပာရင္ သီခ်င္း ငါတို႔ေရးရင္ ကဗ်ာ ငါတို႔ဟာ မင္းသားေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့မင္းသားေတြ)
ကဗ်ာမွာ FBတြင္ ဖတ္ၿပီးသားျဖစ္သည္။အစပုဒ္ျဖစ္ေသာ.....

 
ထံုးစံအတိုင္း နင္တို႔ကို အိမ္ေစာင့္နတ္က ႏွင္ထုတ္ထားတာလားနဲ႔ စရင္
ဘယ္သူ႕စီးပြားေရး တုတ္နဲ႔ထိုးခ်ေနလို႔လဲအေမရဲ႕နဲ႔ ဆံုးမယ္
အိမ္မွာဆိုရင္ အိေျႏၵမရ ဟိုရြရြ ဒီရြရြ
လမ္းေပၚမွာဆိုရင္ လန္ထြက္ေနေအာင္ လန္းၾကေပါ့ လူငယ္
ဆိုတာသည္ ေခတ္လူငယ္တို႔ဘ၀ကို အပီအျပင္ မီးေမာင္းထိုးျပသလို မွတ္ရသည္။(ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ဒီဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ လူႀကီးနဲ႔လူငယ္အၾကားမွ နားလည္မႈအလြဲမ်ား သို႔မဟုတ္ မ်ဳိးဆက္
ကြာဟမႈျပႆနာ။)

(တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့တယ္ ဘာျဖစ္ေနတယ္ ညာျဖစ္ေနတယ္ ကိုသွ်ားျဖစ္ခ်င္တယ္)ကဗ်ာသည္ သူ႕ဘ၀
ျဖစ္တည္မႈ ေၾကညာစာတမ္းနဲ႔ တူသည္။

(စကားလံုးမဟုတ္တဲ့၀ိုင္ယာႀကိဳးထဲကလူေတြ ဂြၽန္စတိန္းဘတ္ဖတ္ရင္းနဲ႔ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး အမည္မဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ားကို
ေဆးေၾကာျခင္း)တြင္မူ သူ႕ရဲ႕အသစ္ထြင္လိုမႈႏွင့္ ဆက္စပ္မႈအႏုပညာ၌ ပါးနပ္ပံုကို ေတြ႕ရသည္။
ေခတ္ေပၚလူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတာ လႈပ္မေသာက္မိတဲ့ေဆးပုလင္းေပါ့
အခုေတာ့ မင္းေခါင္းနဲ႔ငါ့ပုခံုးလည္း ကြၽန္းကိုင္းမမွီႏိုင္ေတာ့ဘူး
ဤကဲ့သို႔ တိုတိုရွင္းရွင္းထိထိမိမိေလးနက္ေအာင္ ေရးတတ္ေျပာတတ္သူမွာ ကဗ်ာဆရာ ဆူးရဲျဖစ္သည္။(ဟိုေတြးဒီေတြးကလည္း ဟိုေသြးဒီေသြးလို အမ်ဳိးအစားအလိုက္...ကဗ်ာမွ)

သူ႕ကဗ်ာမ်ားမွာ သူ႕ကေလာင္နာမည္လိုပင္ စူးစူးရဲရဲရွိသည္။သို႔မဟုတ္ ဆူးဆူးရဲရဲရွိသည္။
ဥပမာ (က်စိမ့္တစ္ခြက္ရယ္ စိတ္က်တစ္ညေနရယ္ စိတၱဇေတြ စိမ့္က်ေနတဲ့စိတ္ဆဲလ္ေတြရယ္
ကဗ်ာမွာ...)
လူေတြဟာ အူေတြလို ရႈပ္ေထြးရင္း ဗိုက္ေဟာင္းေလာင္းပြင့္ေနတာမ်ဳိး
ကို္ယ္နားမလည္တဲ့သီခ်င္းဟာ ကိုယ့္နားထင္ကို က်ည္ဆံလို ေဖာက္၀င္ၿပီး
အေတြးကို ေသြးသြင္းရတာမ်ဳိး

သူသည္ ေ၀ါဟာရမ်ားကို ဘာသာေဗဒကဗ်ာမ်ားကဲ့သလို႔ တစ္ခါတစ္ရံ ကစားတတ္သူျဖစ္သည္။ (ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိုယ့္အေရးအသားဟာ ကိုယ့္အေသြးအသားအာရံုကိုက္ခဲမႈအတိုင္း)ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္ပါ။

သူ႕ရဲ႕ (အစပိုင္းက စထားတဲ့အပိုင္းအစေတြဟာ ေကာက္သင္းေကာက္သလို အေလအလြင့္) ကဗ်ာမွာ အဆင့္မွီေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟု ဆိုလွ်င္ ျငင္းမည့္သူနည္းမည္ထင္ပါသည္။ဒီကဗ်ာအမည္ျဖင့္
ပင္ (၂)ပုဒ္ကို ဆက္ေရးခဲ့ပါသည္။
က်ည္ဆံတစ္ေတာင့္ကေန ပန္းပြင့္သြားတယ္ ေသပန္းေပါ့သူငယ္ခ်င္း
ငါ့နားမွာထားတဲ့ခပ္ရိုင္းရိုင္းစကားလံုးေတြကို ၀ါးစားမိေတာ့မယ္
ဖရုႆ၀ါစာေတြ တစ္ေလွႀကီးကို လက္မွတ္တိတိက်က်နဲ႔ စီးမိေတာ့မယ္

အဲသလို မေက်မခ်မ္းေလသံေပးတတ္သူ ကဗ်ာဆရာ ေက်ာ္ဦး(လိႈင္)ျဖစ္သည္။( မင္းဟာ မင္း
ရြတ္/ဆိုမဲ့ ကဗ်ာ/သီခ်င္း ကဗ်ာမွ...)
သူသည္(ကိုယ္ခ်ဳိးထားတဲ့နံရိုးဟာ ကိုယ့္ကို ျပန္ေျခာက္တဲ့ည)ကဗ်ာလို လူငယ္ဘ၀ကို ထင္ဟပ္ သည့္ ကဗ်ာမ်ဳိးေတြလည္း ရဲရဲေရးတတ္သည္။ သူသည္ ပတ္၀န္းက်င္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ဘ၀ကိုလည္း သိျမင္စာနာတတ္သူျဖစ္သည္။

(ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္ ခင္ဗ်ားတို႔စားဖို႔ သံုးမိနစ္ပဲ ေစာင့္ပါ)ကဗ်ာ....
(ကိုယ့္ကဗ်ာမွာ ကိုယ့္နာမည္တပ္လိုက္တဲ့အခါ မိုက္တြင္းပိုနက္သြားတယ္)
ကဗ်ာမ်ားတြင္မူ ေလာကအျမင္ႏွင့္သူ႕ေဖာက္ခြဲမႈကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။


လူငယ္(၇)ေယာက္လံုး၏ကဗ်ာမ်ားမွာ ရဲရင့္ပြင့္လင္းလြတ္လပ္သည္။ ေခတ္လူငယ္ထု၏ ဘ၀ဒႆနကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္သည္။ ဒီလိုတိုးတက္ေသာ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေလးေတြ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ထြန္းေနတာျမင္ရသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဘ၀င္က်သြားေသာအရာတစ္ခုရွိေၾကာင္း ေနာက္ဆံုး ေျပာလိုပါသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာကဗ်ာေလာကႀကီး ဘယ္ေသာအခါမွ
ဆိတ္သုဥ္းမည္မဟုတ္ဆိုေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္ . . .
သစၥာနီ
(၃၀.ေမ.၂၀၁၃)
ရန္ကုန္။

No comments:

Post a Comment