Monday 25 February 2013

ဓါးသြားေတြကို ခ်စ္ၿခင္းတရားနဲ ့ဖ်က္/ ၿဖတ္ထားတဲ့ ကဗ်ာ

                     


                    ကဗ်ာခံစားမွဳ ေဆာင္းပါးေရးမယ္ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္  ဘာေကာင္လဲလို ့အရင္ၿပန္ေမးမိပါတယ္။ ဘာေကာင္မွ မဟုတ္ပါ။
သူလိုကိုယ္လို ကဗ်ာကို ဘာသာတရားတစ္ခုလို သက္ဝင္ယံုၾကည္ေနမိတဲ့ သာမန္လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္မွ်ပါပဲ။
              တစ္သက္နဲ ့တစ္ကိုယ္ ကဗ်ာခံစားမွဳ ေဆာင္းပါး တစ္ခါမွ် မေရးဖူးပါ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေရးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြက ေရတံခြန္တစ္လံုးလို
အဟုန္နဲ ့စီးဆင္းလာပါတယ္။ ၿဖစ္မွ ၿဖစ္ပါ့မလားလို ့ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သံသယဝင္ေပမယ့္ မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္ေရးမယ္လို ့ စိတ္ကို ဂစ္တာၾကိဳးလို
တင္းပစ္လိုက္တယ္။ ( သံသယဝင္မိတဲ့ အခ်က္က မူရင္းကဗ်ာရဲ့ အနွစ္သာရ အရသာေတြကို ေပါ့ေလ်ာ့ပ်က္ဆီး သြားမွာ စိုးရိမ္မိတာပါ)။
              ေရးၿဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးေနတဲ့ တစ္စံုတရာၾကီးကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ရင္အစံုကို ဆြဲခါကိုင္လွဳပ္ေနပံုက တအံ ့တၾသ ၊ ၾကီးၾကီးမားမား၊
နက္နက္ရိွဳင္းရိွဳင္း။ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရွဳ  ့ခံစားလိုက္ရတဲ့ အရသာဟာ ကမၻာေက်ာ္ ဘယ္စားဖိုမွဴးမွ လိုက္မမီနိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို ကဗ်ာေကာင္း
တစ္ပုဒ္ ၿဖစ္လာဖို ့ဆိုတာလည္း မလြယ္ကူတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဆင္းရဲသားတိုင္းၿပည္ရဲ့ ေငြစကၠဴေတြလို ေဖာင္းပြေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ပစၥကၡ ကဗ်ာ့
ယာဥ္ေၾကာၾကီးကလည္း သိေတာ္မူတဲ့ အတိုင္း။
             ကဗ်ာခံစားမွဳ ေဆာင္းပါးလို ့ဆိုခဲ့တဲ့ အတိုင္း ကဗ်ာအေပၚခံစားမိတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အၿမင္ခံစားခ်က္ ေတြကိုသာ ဆြဲထုတ္ဖြင့္ခ်သြားမွာပါ။
ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္းပါး မဟုတ္လို ့ကဗ်ာဆိုင္ရာ နည္းပညာပိုင္း တကၠနစ္ေတြကို ေတာ့ ခ်န္လွပ္သြားမွာပါ။ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ အနည္း
အက်ဥ္းေလာက္ပဲ ခပ္ပါးပါးေလးထိခတ္သြားမွာပါ။
            မသြားဖူးတဲ့ အရပ္ကိုသြားၿပီး မစားဖူးတဲ့ အစားအစာကို ကြ်န္ေတာ္ စားၾကည့္ပါေတာ့မယ္။ ပထမဦးဆံုး စြန္ ့စားမွဳ တစ္ခု ၿဖစ္တဲ့ အတြက္
တစ္စံုတရာ ခြ်တ္ေခ်ာ္ မွားယြင္းခဲ့ပါက နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါလို ့ၾကိဳတင္ စကားပလႅင္ ခံလိုက္ပါတယ္။

.......................................................................................................................................................


          " Te Iubesc Atat De Mult "
              ဒါက ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ပါ။ ၿမန္မာကဗ်ာမွာ ဒီလိုေခါင္းစဥ္ၾကီးကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ ့လိုက္ရလို ့မိတ္ေဆြ မ်က္လံုးေတြက တန္ေဆာင္မုန္း
လၿပည့္ၾကီးလို ဝိုင္းစက္ၿပဴးက်ယ္သြားနိဳင္ပါတယ္။ အရင္ဦးဆံုး ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ဝင္စားမွဳေတြကို ညိွဳ ့ငင္ဆြဲေခၚသြားတာက အဲဒီေခါင္းစဥ္ပါပဲ။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စာတစ္ပုဒ္မွာ ေခါင္းစဥ္ကလည္း ၾကီးမားတဲ့ အခန္းကဏၭကို ထမ္းေဆာင္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္က ထူးၿခားမွဳ ဆြဲေဆာင္မွဳ ခ်ိဳ ့တဲ့ေနတယ္ဆိုရင္
ေတာ့ ကဗ်ာဆက္ဖတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဟာ တီကို ဆားနဲ ့တို ့လိုက္သလိုပါပဲ။
               အခု ဒီေခါင္းစဥ္က အဂၤလိပ္အကၡရာ ဆိုေပမယ့္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားရင္း မဟုတ္မွန္းသိသာပါတယ္။ တိုင္းၿခား ဘာသာစကား အားနည္းတဲ့
ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားခန္းကို လင္မယားလို ေပါင္းသင္းလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ကဗ်ာဖတ္သူကို ကဗ်ာထဲ ဆြဲသြင္းလိုက္တာ။ ကဗ်ာဖတ္သူကို ကဗ်ာအလုပ္
လုပ္ခိုင္းလိုက္တာ။ ငွက္ေပ်ာသီးအခြံႏႊာၿပီး ေရာ့အင့္ စား ဆိုတဲ့ အနုပညာထဲမွာ ကဗ်ာ မပါဝင္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ အေတြးကို ေသြးရပါေတာ့တယ္။ အဂၤလိပ္
ဘာသာစကားရင္းမဟုတ္ရင္ ဘာ ဘာသာစကားလဲ။ ကမၻာမွာ အဂၤလိပ္အကၡရာေတြကို ယူငင္သံုးစြဲၿပီး မိခင္ဘာသာစကားအၿဖစ္ ေမြးစားတဲ့ နိုင္ငံေတြ ရိွပါတယ္။
အနီးစပ္ဆံုးၿပရရင္ မေလးရွားဘာသာစကားေပါ့။ ဒီေခါင္းစဥ္ဟာ ဒီလိုနိုင္ငံေတြထဲက တစ္နိုင္ငံရဲ့ ဘာသာစကားၿဖစ္ဖို ့မ်ားတယ္လို ့ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။
               ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က ကြ်န္ေတာ့္ကို စပါးၾကီးေၿမြလို ညိွဳ ့သြားၿပီ။ ေခ်ာက္ထဲၿပဳတ္က်သြားတဲ့ သတၱဝါတစ္ေကာင္လို ကဗ်ာထဲကို ကြ်န္ေတာ္ စုန္းစုန္းၿမဳပ္
သြားပါေတာ့တယ္။

                        ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအသံထြက္ဖတ္ပါကေလးရယ္  
                         
                        မင္းျမန္မာစာဆရာေတာ့မၾကားေစနဲ႔

                       ငါတို႔ရင္ခုန္သံေတြရွက္ရြံ႕သိမ္ငယ္လိမ့္မယ္

                  ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ စကားလံုး တစ္လံုးမွ် မပါပါဘူး၊ ရိုးရိုးသားသား ရိုးရိုးရွင္းရွင္းနဲ ့ပဲ ကဗ်ာကို စတင္ဖြင့္လွစ္လိုက္ပါတယ္။ ေဟာ ေတြ ့ၿပီ။ ဒီပထမအပိုဒ္ဟာ
ကဗ်ာေခါင္းစဥ္နဲ ့ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနတယ္။ သဲလြန္စေပးထားတယ္။  ”မင္းၿမန္မာစာ ဆရာေတာ့ မၾကားေစနဲ ့” ဆိုတဲ့ ပါဒဟာ ၿမန္မာစာသင္ၾကားေနတဲ ့ ေကာင္မေလး
တစ္ေယာက္ကို အတိအလင္း ညႊန္းဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္နဲ ့ခ်ိန္ထိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ နိုင္ငံၿခားဆိုတာၾကီးက ဝုန္းခနဲ ေရာက္လာတယ္။ ဒါဆို ဒီေကာင္မေလးက
နိုင္ငံၿခားကေပါ့။ ၿမန္မာစကားကို မပီကလာပီကလာ ေၿပာေနတဲ့ ခ်စ္စဖြယ္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ ပံုရိပ္က ဖ်က္ခနဲ လက္လာတယ္။       ၿပီးေတာ့
“ငါတို႔ရင္ခုန္သံေတြရွက္ရြံ႕သိမ္ငယ္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့ လူငယ္နွစ္ေယာက္ရဲ့ ရင္ခုန္သံ လိွဳင္းၾကက္ခြပ္မ်ား။


                    ဟိုေန႔ကတစ္မက္ မေန႔ကတစ္မက္
                                                    ေျပာ

                     ေခတ္အဆက္ဆက္ ငါ့ေလာက္ဘယ္သူအိပ္မက္ေကာင္းဖူးသလဲ


                     အစြဲအလန္းဟာ အိပ္မက္ထဲထိ အၿမစ္စြဲေနတဲ့ စိတၱဇနာမ္။ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာရဲ့ သံတမန္ေရးရာ။ ေသခ်ာၿပီ။ ဒါဟာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္။
ဘယ္လို အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးလဲ။ ဆက္လက္ဆြဲေခၚသြားတယ္။


                    ငါတို႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ပန္းစည္းေပးဖို ့မလို

                     ငါတို႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဖုန္းဆက္နိႈးဖို႔မလို

                    ငါတို႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခြဲခြာၾကဖို႔မလို

                     ငါတို႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အတူရွိဖို႔မလို

                     မီးရထားဥၾသသံၾကားတိုင္း ငိုစရာမလို

                     ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးပ်ံတက္သြားတိုင္း ဆို႔နင့္စရာမလို

                     မွန္လံုကားၾကီးထြက္ခြာသြားတိုင္း မ်က္ရည္၀ဲစရာမလို

                     မီးအစိမ္းေလးေပ်ာက္ေနရင္ေတာ့ နင့္ခနဲစူးခ်င္စူးမွာေပါ့

                  ကဗ်ာေရးသူဟာ ကဗ်ာကို စိတ္ဝင္စားေအာင္လုပ္ၿပီး တၿဖည္းၿဖည္း အထုပ္ၿဖည္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ စကားလံုး တစ္လံုးမွ မေတြ ့ေသးပါဘူး၊
အရပ္သံုးစကားေတြကို လိွဳင္လိွဳင္ၾကီးသံုးထားပါတယ္။ အသံစီးဆင္းမွဳကို အနည္းငယ္ အားၿပဳထားပါတယ္။ “ မီးအစိမ္းေလးေပ်ာက္ေနရင္ေတာ့ နင့္ခနဲစူးခ်င္စူးမွာေပါ့“
ဒီလိုင္းေလးတစ္လိုင္းက ဒီကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာ အေထာက္အကူၿပဳထားပါတယ္။ ေကာင္ေလးနဲ ့ေကာင္မေလးတို ့ရဲ့ ေအာင္သြယ္ေတာ္ဟာ ဖိုးေရႊလမင္းၾကီး
မဟုတ္ပါဘူး။ မီးအစိမ္းေလးပါ။ အင္တာနက္အခ်စ္သေကၤတ။ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ေတြ ့ၾကတဲ့ ေကာင္ေလးနဲ ့ေကာင္မေလးဟာ အလြန္ေဝးကြာတဲ့ နယ္ၿခားစည္းေတြ
အပိုင္းခံထားရရွာပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ေဝးကြာၿခားနားသလဲဆိုရင္ ပန္းစည္းေပးဖိ္ု ့မလို၊ ဖုန္းဆက္နိွဳးဖို ့မလိုတဲ့ အထိ။ ခြဲခြာၾကဖို ့မလို အတူရိွဖို ့မလိုတဲ့အထိ။
ၿပီးေတာ့ လက္ၿပနွဳတ္ဆက္မ်က္ရည္ေတြ၊ လြမ္းဆြတ္ေၾကကြဲ ဝမ္းနည္းမွဳေတြကို သိမ္းထုတ္သယ္ေဆာင္သြားမယ့္ မီးရထား၊မွန္လံုကား၊ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ေၾကာင့္လည္း
ငိုစရာမလို၊ ဆိုနင့္စရာမလို၊ မ်က္ရည္ဝဲစရာမလိုတဲ့ အထိ။ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္တဲ့ သူတို ့နွစ္ဦးရဲ့ နွလံုးေသြးေၾကာ အသက္ရွဴသံေလးဟာ မီးအစိမ္းေလးတစ္ခုတည္းပါပဲ။


                   ငါတို႔နွစ္ေယာက္ၾကားက ဖြင့္ဆိုခ်က္က ၅၇၃၁ မိုင္

                    ကမာၻၾကီးအခ်င္း၀က္ထက္ပိုတာ ထုိင္ဆဲရမွာလား

                     သက္ဝင္လင္းလက္တဲ့ အေရးအသားတစ္ခုကို ဖ်က္ခနဲ ေတြ ့လိုက္ရပါၿပီ။ ဆဲတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ညစ္ညမ္းတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဒီလိုမ်ိဳး တြဲစပ္ခ်ိတ္ဆက္
ေရးသားလိုက္ေတာ့ မညစ္ညမ္းေတာ့ပဲ အနဳပညာေတာင္ ေၿမာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ၅၇၃၁ မိုင္။ ဒါဟာ ေကာင္ေလးနဲ ့ေကာင္မေလးၾကားက ေဝးကြာၿခင္းခရီးၿပင္း။ ဥပမာ
အလကၤာကလည္း လွလိုက္တာ။ ကမၻာၾကီးရဲ့ အခ်င္းဝက္ထက္ေတာင္ ပိုေနေသးသတဲ့။ ဂရုဏာရသေတြ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲ ၿမင္းအုပ္ၾကီး ေမာင္းသြင္းလိုက္တဲ့ အတိုင္း။


                 မင္းေမွာင္ငါလင္း၊ မင္းလင္းငါေမွာင္

                 မင္းအိပ္ေနခ်ိန္ငါနိုးေနမယ္၊ မင္းနိုးေနခ်ိန္ ငါနိုးေနမယ္

                 မင္းသံုးေနခ်ိန္ငါသံုးေနမယ္၊ မင္းမသံုးေနခ်ိန္ ငါသံုးေနမယ္

                 မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ဘာသာစကားေတြနဲ႔ ငါတို႔
                           
                 ကြဲကြဲလြဲလဲြက်င့္၀တ္ေတြနဲ႔ ငါတို႔

                 သဒၵါမွားယြင္း၀ါက်ေတြနဲ႔ ငါတို႔

                 delay ျဖစ္ေနတဲ့ ကင္မရာေတြနဲ႔ ငါတို႔


                 လာပါၿပီ။ တစ္ၿခမ္းေမွာင္ၿပီး တစ္ဖက္လင္းတဲ့ ကမၻာၾကီးရဲ့ မညီမွ်ၿခင္းေတြ။ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပင္ပန္းလိုက္မလဲလို ့ေတြးပူ
ကိုယ္ခ်င္းစာနာေနမိေတာ့တယ္။ ေန ့နဲ ့ညလြဲေနတဲ့ သူတို ့နွစ္ေယာက္ရဲ့ လြမ္းခန္းဟာ ခမ္းနားလြန္းေနလား။ ခ်စ္ၿခင္းတရားဟာ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ့ လြတ္လပ္မွဳေတြ၊
အားလပ္ခ်ိန္ေတြ၊ အိပ္ေရးေတြကိုပါ တိုက္စားဝါးၿမိဳ သံုးေဆာင္ေနတဲ့ အေၾကာင္း။

                 မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ဘာသာစကားေတြ ၊ delay ျဖစ္ေနတဲ့ ကင္မရာေတြ၊ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အတြဲအစပ္ေတြပဲ။ သူတို ့နွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ဘာသာစကားၿခားနား
မွဳေတြ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ ကြဲလြဲၿခင္းေတြ၊ ဘာသာအယူဝါဒ ကြဲၿပားမွဳေတြ၊ စည္းေတြ စည္းေတြ။ အဲဒီ စည္းေတြကို ရဲရဲၾကီး ေက်ာ္ၿဖတ္ရည္ငံေနၾကတဲ့ မီးစိမ္းေလးနွစ္ပြင့္။ ဘာသာစကား
အထစ္အေငါ့ေတြ၊ အခက္အခဲေတြဟာ သူတို ့နွစ္ေယာက္အတြက္ ေပ်ာ္စရာ ဟာသေလးေတြ၊ ေခါင္းစားစရာ ကိုက္ခဲမွဳေလးေတြ ၿဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ ေတြးၿပီးၿပံဳးေနမိတယ္။ ၿမန္မာ
စကားေလ့လာသင္ၾကားေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို ေကာင္ေလးက ၿမန္မာစကားေတြ တစ္ေလွၾကီး အိပ္သြန္ဖာေမွာက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ သင္ၾကားေပးေနမယ့္ အထိေတာင္ ေတြး
ပစ္လိုက္တယ္။ သူတို ့နွစ္ေယာက္ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘယ္လို ဘယ္လို ခ်ိတ္မိသြားသလဲဆိုတာကိုလည္း အေတြးယာဥ္ေၾကာက ေမ်ာသြားၿပန္ေသးတယ္။


                 ငါ့အိမ္က ပုဂံနဲ႔နီးလားဆိုေတာ့ ငါ့မွာ ေျဖရခက္

                  မင္း ပုဂံကို သတိတရရွိေနတဲ့စကားမွာ

                 ငါဟာ ဓာတ္ေငြ႔မိုးပ်ံပူေဖါင္းျဖစ္လို႔ျဖစ္  
                         
                  ဘူးဘုရားဆိပ္က စက္ေလွျဖစ္လို႔ျဖစ္

                  ေစာင္းတန္းက ယြန္းအုပ္ေလးျဖစ္လို႔ျဖစ္

                  တမာေတြၾကားက သရပါတံခါးၾကီးျဖစ္လို႔ျဖစ္

                   မင္း ပုဂံကို သတိတရေမးတဲ့စကားမွာ

                  ငါ့အိမ္က ပုဂံနဲ႔ေ၀းတယ္ ျဖစ္သြားတယ္

                     အနွစ္ေတြက အခုမွ လာတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ “ဝိုး” ခနဲ ေအာ္မတတ္ၿဖစ္သြားတယ္။ ပုဂံကို ေရာက္ဖူးတဲ့ ေကာင္မေလး။ ၿမန္မာစကားကို ခ်စ္တဲ့ ေကာင္မေလး။ ၿပီးေတာ့
အဲဒီေကာင္မေလးခ်စ္တဲ့ ၿမန္မာေကာင္ေလး။ ဒီအပိုဒ္ဟာ သိပ္ၾကည္နူးစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ပုဂံ၊ ဘူးဘုရား၊ ေစာင္းတန္း၊ ယြန္းအုပ္၊ တမာ၊ သရပါတံခါး။ ဒါေတြဟာ ခ်စ္မက္ ၿမတ္နိုး
စရာေကာင္းတဲ့ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ စစ္စစ္ေတြ။ ပုဂံကို ေရာက္ဖူးတဲ့ နိုင္ငံၿခားသူေကာင္မေလးဟာ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳကို ခ်စ္ၿမတ္နိဳးသြားၿပီး ၿမန္မာစကားကို သင္ၾကားခ်င္တဲ့စိတ္အထိ
ၿဖစ္သြားတာပါလား ဆိုၿပီး အံ ့ၾသ၊ ဝမ္းသာ၊ ခ်ီးက်ဴး၊ ေလးစား။  သူ ့ခ်စ္သူ ေကာင္ေလးကိုလည္း ေမးလိုက္ေသးတယ္ ပုဂံနဲ ့နီးလားတဲ့။ ဒီကဗ်ာထဲမွာ ေကာင္မေလးရဲ့ ရုပ္လကၡဏာကို
လွေအာင္ဖြဲ ့တဲ့ အေရးအသားေတြမပါပါဘူး။ ေကာင္မေလးရဲ့ စိတ္ကိုပဲ လွေအာင္ဖြဲ ့သြားတာ သဘာဝက်က် သေဘာက်ပါတယ္။ ရုပ္လကၡဏာ အဖြဲ ့ေတြက ဦးရႊန္းတို ့ေခတ္မွာ က်န္ခဲ့ပါၿပီ။


                               ေနာက္ထပ္လာရင္ေျပာကြယ္

                              ငါက ျမစ္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ေစာင့္ေနမယ္

                               မင္းက ငါးကေလးလုပ္ေပါ့

                              လူးခနဲလြန္႔ခနဲ ငါ့ရင္ဘတ္ထဲ ကူးခပ္လိုက္စမ္းကြဲ႔


                       ေဟာ...ေကာင္မေလး ပုဂံကို ေရာက္တာ ဘယ္အခ်ိန္ကလဲ။ ေကာင္ေလးနဲ ့လိုင္းေပၚမွာ မေတြ ့ခင္ကလား။ “ၿမစ္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေစာင့္ေနမယ္” ဆိုတဲ့ အသံုးအနွဳန္းက
သိပ္လွပါတယ္။  ေကာင္ေလးရဲ့ ခ်စ္ၿခင္းတရားေတြက ဒီေနရာမွာ အသံအခ်ိဳဆံုး ဆည္းလည္း ေလးေတြပါပဲ။ အလြမ္းေမာေတြ တေပြ ့တပိုက္နဲ ့ေကာင္မေလးေနာက္တစ္ေခါက္  အလည္လာမယ့္
အခ်ိန္ကို ေမွ်ာ္ေတာ္ေဇာနဲ ့ေစာင့္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးရ့ဲ လြမ္းေမာရက္ေတြ။


                           ထပ္ေျပာဦးမယ္

                          " te iubesc atat de mult "

                           ဒါဆို ရိုေမးနီးယန္းလက္ေခါက္ေလး ဗမာေခါင္းေပၚက်လာမလား

                           ေဒါက္ တဲ့

                           ေရေအာက္ဆက္ေၾကာင္းၾကီးထဲပန္းအလင္းေရာင္ေတြ ျဖတ္ေျပးသြားရဲ႕


                             လယ္ၿပင္မွာ ေဂၚဇီလာ သြားသလို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းေပၚလာပါၿပီ။ ရိုေမးနီးယန္း တဲ့။ ဘယ္နိုင္ငံသူမွန္းမသိေသးတဲ့ ေကာင္မေလးဟာ ရိုေမးနီးယန္းသူေလးေပါ့။
ေခါင္းစားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကလည္း ရိုေမးနီးယန္း ဘာသာစကားဆိုတာ လံုးဝ က်ိန္းေသသြားၿပီ။ ဒါဆို " te iubesc atat de mult " ဆိုတဲ့ အဓိပၼါယ္က ဘာလဲ။ ေကာင္ေလးက အဲဒီစကား
ေၿပာေတာ့ ေကာင္မေလးရဲ့ လက္ေခါက္ေလးက ေကာင္ေလးရဲ့ ေခါင္းေပၚ ေဒါက္ခနဲ က်လာမယ့္ ၿမင္ကြင္းကေလး။ သိဂၤ ါရ ရသေၿမာက္တဲ့ အဖြဲ ့ပါ။ ၾကည္နူးေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ့ နဂၢတစ္
ေလးက အာရံုထဲ လင္းလင္းက်င္းက်င္းၾကီး ေပၚလာတယ္။ ေကာင္မေလးက ခ်စ္စနိုးေလးေခါင္းေခါက္ရေအာင္ ေကာင္ေလးက ဘာမ်ားေၿပာလိုက္လို ့လဲ။ ဒီစကားရဲ့ အနက္အဓိပၼါယ္ကို အတိ
အက် သိမေနတာေတာင္ အနီးစပ္ဆံုး ေတြးၾကည့္လို ့ရနိုင္ပါတယ္။  ဒီကဗ်ာထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုး စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းက “ ေရေအာက္ဆက္ေၾကာင္းၾကီးထဲ ပန္းအလင္းေရာင္ေတြ
 ျဖတ္ေျပးသြားရဲ႕ “ ပါ။ ကဗ်ာဘာသာစကားရဲ့ အလွဟာ ဒါမ်ိဳးေတြလို ့ကြ်န္ေတာ္ ခံစားသိၿမင္မိတယ္။


                                  ဒီကဗ်ာဟာ

                                  ငါျဖတ္ထားတဲ့ရုပ္ရွင္လက္မွတ္

                                  ငါအဆံုးထိမရတဲ့သီခ်င္း

                                  ငါနဲ႔ေတာ္တဲ့ တီရွပ္

                                  ငါနဲ႔မတည္႔တဲ့ အိပ္ယာ

                                  ဘားမိစ္အီဒီယမ္ေတြသိပ္ခက္တာပဲဆို

                                  ေၾကြလြင့္စိုက္ဆင္း ဆိုတဲ့စကားေလးေတာ့

                                  ငါ့ဘ၀နဲ႔ရင္းလို႔ သင္ေပးခဲ့မယ္


                  ေကာင္မေလးအေပၚထားတဲ့ ေကာင္ေလးရဲ့ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ေတြပါ။ ေၾကြ လြင့္ စိုက္ ဆင္း တဲ့ ။ စကားလံုး ၄လံုးထဲပါ။ ဒါေပမယ့္ က်စ္လစ္သိပ္သည္းၿပီး အနက္အဓိပၼါယ္
က်ယ္ၿပန္ ့နက္ရိွဳင္းပါတယ္။  တၿခားဘာသာကို ၿပန္ဆိုမယ္ ဆိုရင္ အရွည္ၾကီး ၿဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။ ၿမန္မာ ဘာသာစကားရဲ့ ခက္ခဲနက္နဲပံုကို ၿပံဳးၿပံဳးၾကီး ေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီေလာက္
နက္နဲခက္ခဲတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကိုေတာင္ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကို ဘဝနဲ ့ရင္းၿပီး သင္ေပးခဲ့မယ္တဲ့။ ေၾသာ္ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာ။ ရံုတင္ၿပသဖို ့ေတာင္ ေကာင္းေနၿပီ။


                              ဒီနည္းနဲ႔ဒီလမ္းကိုေလွ်ာက္ရတာ

                             ေခါင္းအံုးကေလးေရ....

                             ငါ့တိုးတိုးေလးေတြ သိမ္းထုပ္ထားေပး

                             ဒီထက္ေ၀းသူေတြေတာင္ဒီေလာက္မေ၀းနိုင္ေတာ့

                             ႏွင္းဆီရိုးတံေပၚမွာ ဆူးေတြ..

                             သိလား...ဆူးေတြ....


                      ဒါလည္း  ေကာင္ေလးရဲ့ စိတ္ခံစားမွဳနဲ ့အလြမ္း၊  တိုးတိတ္ေၾကကြဲညေတြနဲ ့ေဝးကြာၿခင္းဆူးေတြ တစ္ေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း စူးေနတဲ့ ရင္ဖဝါး။ “ ေခါင္းအံုးကေလးေရ....
ငါ့တိုးတိုးေလးေတြ သိမ္းထုပ္ထားေပး”တဲ့။ လွခ်က္။


                            Right click ေထာက္လုိက္ေတာ့

                           ေနၾကာေစ့နွစ္ေစ့

                           နားမလည္မႈ

                           ေဆးလိပ္ျပာ

                           အမွန္တရား

                           အံု႔ပုန္းငို

                           viber

                            ျမန္မာသဒၵါ

                          ဆံပင္ရွည္ရွည္

                              
                                  သက္မဲ့အရာေတြထဲ လွဳပ္ရွားသက္ဝင္ေနတဲ့ အဓိပၼါယ္ေတြ၊ အေၾကာင္းတရားေတြ၊ အၿဖစ္အပ်က္ေတြ။ သူတို ့နွစ္ေယက္ၾကားက ဆက္စပ္ ပတ္သက္မွဳေတြ။
ဒါေတြဟာ သေကၤတေတြ ၊ နိမိတ္ပံုေတြပါပဲ။ ဒီလိုနဲ ့အရိွန္နဲ ့ေမာင္းလာတဲ့ အေဝးေၿပးကားဟာ တၿဖည္းၿဖည္းစက္ရိွန္ ေလ်ာ့ပစ္လိုက္တယ္။


                    မင္းကငါ့နာမည္ကို အသံထြက္မမွန္

                   ငါက မင္းနာမည္ကို အသံထြက္မမွန္

                   ဘာျဖစ္ေသးလဲ

                  ငါတို႔သံုးေယာက္ ေလာကပင္လယ္ထဲရြက္လႊင့္ရေအာင္

                  ငါရယ္၊မင္းရယ္၊သစၥာတရားရယ္ေပါ့



               ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ၾကက္သီးေမႊးညင္းေတြပါ ထသြားတယ္။ နယ္ၿခားစည္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲၿခားၿခား၊ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကြဲကြဲ၊
ဘာသာစကားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲလြဲလြဲ၊ ဘာသာတရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၿခားနားၿခားနား။ ခ်စ္ၿခင္းတရား ဟာ တားထားသမွ် ဓါးသြားေတြကို ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေက်ာ္ၿဖတ္သြားပါတယ္။
ဆံုစည္းရသည္ၿဖစ္ေစ၊ မဆံုစည္းရသည္ၿဖစ္ေစ၊ ေကြကြင္းရသည္ၿဖစ္ေစ၊ မေကြကြင္းရသည္ၿဖစ္ေစ၊ ေပါင္းဖက္ရသည္ၿဖစ္ေစ၊ မေပါင္းဖက္ရသည္ၿဖစ္ေစ။ ေနာက္ဆံုး ငါရယ္၊ မင္းရယ္၊
သစၥာတရားရယ္ေလ.....။


   .......................................................................................................................................



                     ဒီကဗ်ာဟာ ေခတ္ေပၚ/ေခတ္ၿပိဳင္ ဘယ္ေလာက္ ေၿမာက္မွဳ၊ မေၿမာက္မွဳ ေတြကို အဓိကထား မေၿပာခ်င္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္နွစ္သက္ သေဘာက်မိတာက ဒီကဗ်ာ
ထဲက ခ်စ္ၿခင္းေမတၳာပါ။ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာမွာ နယ္ၿခားစည္းေတြ မရိွပါဘူး။ ဘာသာစကားေတြမရိွပါဘူး။ ဘာသာတရားေတြမရိွပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ မရိွပါဘူး။ အဲဒါကို ဒီကဗ်ာက
ရဲရဲဝံ့ဝံ့ခ်ၿပထားတာပါ။ တားထားသမွ်စည္းေတြ ေဘာင္ေတြ ဓါးသြားေတြကို ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာနဲ ့ဖ်က္/ ၿဖတ္ထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာရဲ့ေနာက္ကြယ္မွာ ရွားပါးထူးဆန္းတဲ့ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းၾကီးတစ္ပုဒ္
တည္ရိွေနပါတယ္။ ရိုးရွင္းတဲ့ အေရးအသား၊ လြယ္ကူနားလည္ေစတဲ့ အရပ္သံုးစကားေတြနဲ ့ အမ်ားဆံုးေရးဖြဲ ့ထားေပမဲ ့ ေခါင္းစဥ္နဲ ့ဇာတ္လမ္းကိုေတာ့ ပါးနပ္စြာ လွ်ိဳ ့ဝွက္ၿမွဳပ္နွံထားပါတယ္။
အခ်စ္ကဗ်ာဆိုေပမယ့္ သာမန္အခ်စ္ကဗ်ာ မဟုတ္ပဲ ထူးၿခား ခြဲထြက္ေနတဲ့ အခ်စ္ကဗ်ာၿဖစ္ေနပါတယ္။ ဆိုခဲ့တဲ့ အတိုင္း ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရွဳ  ့ခံစားလိုက္ရတဲ့ အရသာဟာ
ကမၻာေက်ာ္ ဘယ္စားဖိုမွဴးမွ လိုက္မမီနိုင္ပါဘူး။

                      ဒီကဗ်ာကို ေရးသားတဲ့ “ ဟိန္း” ကို ဒီေဆာင္းပါးနဲ ့ကြ်န္ေတာ္ ေလးေလးစားစား လက္ဆြဲနွဳတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ ဂုဏ္ယူပါတယ္ ဟိန္း။


                                                                                                                                                                 လင္းလက္တာရာ
                                                                                                                                                                     ၁၆၊၂၊၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment