Thursday 13 December 2012

ခိုစာ

 


Written by လင္းလက္တာရာ

  

(၁)
၃ ႏွစ္ဆိုတဲ့ ေျပာင္းလဲျခင္း တစ္ခုက သူ႔ကို လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ ေနတယ္။ တိုက္ေဟာင္း ေတြက တိုက္သစ္ ေတြျဖစ္လို႔။ အမိႈက္ပံုႀကီးက ေရွာ့ပင္းစင္ တာႀကီးျဖစ္လုိ႔။ ၿမိဳ႕စြန္က ေက်းလက္ ရပ္ကြက္ေလး ေတြေတာင္ ကြန္ကရစ္ ရနံ႔ေတြ ေမႊးလို႔။
ဒီ ၃ ႏွစ္ အတြင္း မွာပဲ သူနဲ႔သိတဲ့ မိတ္ေဆြ တခ်ဳိ႕ မရိွေတာ့ဘူး။ ကန္ေနက် ေဘာလံုး ကြင္းေလး မရွိေတာ့ဘူး။ လမ္းေဘး ေရအိုးစင္ ေလးလည္း မရိွေတာ့ ဘူး။ အမူးသမား လာရင္ ထိုးထိုးေဟာင္ တတ္တဲ့ လမ္းထိပ္က ေလးလံုး လည္း မရိွေတာ့ဘူး။

ဒီ ၃ ႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ ဆိုက္ကားနင္းတဲ့ ကိုေပါႀကီး သိန္းထီေပါက္ သြားတယ္။ ရပ္ကြက္ ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ညိဳ ရာထူးက် သြားတယ္။ ပ်ဳိတိုင္း ႀကိဳက္တဲ့ ေမစံပယ္ မုဆိုးမ ျဖစ္သြားတယ္။

ဒီ ၃ ႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ ကြမ္းယာသည္ လည္း ဟန္းဖုန္းနဲ႔။ တကၠဆီ သမားလည္း ဟန္းဖုန္းနဲ႔။ ပြဲစားလည္း ဟန္းဖုန္းနဲ႔။ ဘံုဆိုင္ ပိုင္ရွင္လည္း ဟန္းဖုန္းနဲ႔။ ဒီ ၃ ႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ အဆိုေတာ္ လည္း တက္တူးနဲဲ႔။ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးလည္း တက္ တူးနဲ႔။ ေမာ္ဒယ္လ္ဂဲလ္ ေတြလည္း တက္တူးနဲ႔။ လူငယ္၊ လူရြယ္ ေတြလည္း တက္တူးနဲ႔။

ဒီ ၃ ႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေျပာင္းလဲသြား တာေတြ အမ်ားႀကီး။ သူလည္း ေတာ္ေတာ္ ေျပာင္းလဲ သြားတယ္။ နဖူးနည္းနည္း ေျပာင္သြားတယ္။ အသားနည္းနည္း ျဖဴသြား တယ္။ လူ နည္းနည္း ၀သြားတယ္။ စိတ္ဓာတ္ ေတြလည္း အရင္ကထက္ ပိုၿပီးမာေက်ာ၊ က်စ္လစ္၊ ရင့္က်က္သြားတယ္။
                                       (၂)

တစ္ေန႔ခင္းလံုး သူ႔ခံတြင္းက ႐ိုးရာ ရခိုင္မုန္႔တီ ဆိုင္ေလးကို ေတာင္း ဆိုေနတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္က သူအျမဲ အားေပးေနက် ဆိုင္ကေလးေပါ့။ ေရျခား ေျမျခား တိုင္းတစ္ပါးမွာ ရခိုင္ မုန္႔တီနဲ႔ ေ၀းခဲ့ရတယ္။ ခုေတာ့ အတိုးခ် ၿပီး အားရပါးရ အလြမ္းသယ္ဖို႔ အခ်ိန္က် လာၿပီေလ။

အလြတ္ရ ေနေသးတဲ့ ေျခလွမ္းေတြက ဆိုင္ကေလးဆီ သြက္လက္ခ်က္ ခ်ာေနတယ္။ ထင္တဲ့ အတိုင္း ေျပာင္းလဲျခင္း တရားက သူ႔ကို ဆီးႀကိဳ ေနျပန္တယ္။ အရင္ရြက္ၾကမ္း ေရက်ဳိဆိုင္ ေလးက ခုေတာ့ တခမ္းတနား။ ဟင္းရည္အဆစ္ ေတာင္းတိုင္း မညည္းမညဴ ထည့္ေပးတတ္တဲ့ ေဒၚႀကီး သန္းေနရာမွာ ေခတ္ကာလ သမီးပ်ဳိ ေလးႏွစ္ေယာက္။
“အစ္ကို ဘာနဲ႔ စားမွာလဲ။ ငါးဖယ္နဲ႔လား၊ ပဲေၾကာ္နဲ႔လား”

ဆံပင္ ကာလာေဖာက္ ထားတဲ့ ေကာင္မေလး က သြက္သြက္ လက္လက္ ေမးတယ္။ ေဒၚႀကီး သန္းဆိုရင္ ဒီလို ေမးမွာမဟုတ္။ “သားေလးထိုင္” ဆိုၿပီး ပဲေၾကာ္နဲ႔ တစ္ပြဲ အျမန္ခ် ေပးမွာ က်ိန္းေသ တယ္။
အင္း၊ ဒါလည္း ေျပာင္းလဲျခင္း တရားပါပဲ။ ေဒၚႀကီးသန္းေရာ ဘာေတြ ေျပာင္းလဲ ေနၿပီလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ မုန္႔တီ မေရာင္းေတာ ့တာလဲ။ သူစိတ္ လိုလက္ရ သိခ်င္ ေနမိတယ္။
“ပဲေၾကာ္နဲ႔ တစ္ပြဲညီမ။ အစပ္မ်ားမ်ားထည့္ ေပးေနာ္”

မၾကာဘူး။ သူ႕ေရွ႕ကို မုန္႔တီတစ္ပြဲ ေရာက္လာတယ္။ ဒီမုန္႔တီကေရာ အရသာ ေျပာင္းလဲ ေနၿပီလား။ သူ စိတ္၀င္ တစားနဲ႔ တစ္ဇြန္းကို အာသာ ငမ္းငမ္း ျမည္းၾကည့္ လိုက္တယ္။ အရင္ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ က စားခဲ့တဲ့ လက္ရာထက္ နည္းနည္း ေလ်ာ့ေန တယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲ ေဒၚႀကီးသန္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး လြမ္းသြား တယ္။
“ဒါနဲ႔ ညီမ၊ ေဒၚႀကီးသန္းေရာ မေတြ႕ပါ လား”

သူ႔အေမးေၾကာင့္ ေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္ အျပံဳးပန္ ေလးေတြ ငြားငြား စြင့္စြင့္ပြင့္ သြားတယ္။
“အစ္ကိုက ႀကီးသန္း အေၾကာင္း မသိေသး ဘူးထင္တယ္”
“အင္း၊ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္ငံျခား က ျပန္ေရာက္တာ မၾကာေသး ဘူးေလ။ ေဒၚႀကီး သန္း ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဗ်”
“ႀကီးသန္း ေယာက်္ား ရသြားတာ ၂ ႏွစ္ရိွၿပီ အစ္ကိုရဲ႕။ အခု သူ႔ေယာက်္ား ရိွတဲ့နယ္မွာ”

စားလက္စ မုန္႔တီေတာင္ သီးမလို ျဖစ္သြား တယ္။ ငိုရမလို၊ ရယ္ရမလို အျဖစ္ႀကီးရယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ အသက္ ၅၀ နားနီးမွ ၀က္သက္ ေပါက္တာဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ ထင္မထားဘူး။
ေၾသာ္၊ ေျပာင္းလဲျခင္း တရားက ေဒၚႀကီး သန္းကိုပါ တိုက္စားသြား ၿပီကိုး။ မုန္႔တီဖိုး ရွင္းၿပီး ထြက္လာေတာ့မွ တစ္စံု တစ္ခုကို သတိထားမိ သြားတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္။ ဟုတ္တယ္၊ အလာ တုန္းက သတိမထား မိတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္။

ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လိုက္ ေတာ့မွ သူ႔မ်က္ လံုးတစ္စံု အံ့ၾသမႈေတြနဲ႔ ၀ုိင္းစက ္ျပဴးက်ယ္သြား တယ္။ အရင္ ႐ိုးရာ ရခိုင္ မုန္႔တီဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ေရႊေရာင္ တ၀င္း၀င္းနဲ႔ အစားထိုး မင္းမူ ေနတာက ကိုရီးယား မုန္႔တီ ဆိုတဲ့ စာလံုး ၅ လံုး။

ေျပာင္းလဲျခင္း တရား၊ ေျပာင္းလဲျခင္း တရား၊ ျမန္မာ့အစား အစာ စစ္စစ္ ရခိုင္မုန္႔တီ ေတာင္ ကိုရီးယား မုန္႔တီ ျဖစ္ေနရပါ ေပါ့လား။
                                      (၃)

“ငါ ေနခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ အတြင္းမွာ မီးႏွစ္ခါပဲ ပ်က္ဖူးတယ္။ မီးပ်က္တယ္ လို႔သာ ေျပာရတာ ပါ ကြာ။ စကၠန္႔ ၃၀ ေတာင္ မၾကာဘူး။ ခ်က္ခ်င္း ျပန္လာတယ္”
ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားတဲ့ ေအာင္ ႀကီးနဲ႔ ဖိုးေက်ာ္ကို ၾကည့္ၿပီး သူ ျပံဳးလိုက္ မိတယ္။ သူ႔စကားဟာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ အတြက္ အထူး အဆန္း ျဖစ္သြားတာကိုး။
“ေဟ့ေကာင္ ငါတို႔ မေရာက္ဖူး ဆိုၿပီး လာ ၿဖီးမေနနဲ႔”
“ေလေတြ နည္းနည္းေလွ်ာ့ ကိုယ့္လူ။ ယုန္ေကာင္ငံုၿပီး ယုန္ေရးျပ တာေတာင္ မယံုဘူး ဟား...ဟား...”
ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ဖိုးေက်ာ္က တန္ျပန္ တိုက္စစ္နဲ႔ သေရာ္ လိုက္ေတာ့ သူ ေျဖရွင္းရခက္ သြားတယ္။ မတတ္ႏိုင္။
“မယံုလည္း ေနေပါ့ကြာ။ ငါက ကိုယ္ေတြ႕ ၾကံဳလာရတာ။ ေအးေလ၊ ေလာကမွာ ေျပာျပရ ခက္တာ ေတြလည္း တစ္ပံုႀကီးကို”
၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ေ၀းခဲ့ရ၊ လြမ္းခဲ့ရတဲ့ ေပါ့ဆိမ့္ ေလးကို သူတ႐ိႈက္ မက္မက္ ေမာ့ေသာက္ လိုက္မိတယ္။ ညထဲ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေလး အတြင္းမွ လက္ဆြဲ မီးစက္သံ ေလးက ဂီတသံ တစ္ခုလို သာယာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းေနတယ္။
“မင္းကို တစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္တယ္”
ေအာင္ႀကီးက သူ႔ကို အထူးအဆန္း သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔လိုက္ ရသလို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာတယ္။

“ေမးေလ။ ဘာလဲ”
“မင္း ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ ရတဲ့ ႐ႈခင္း လွလွ ေလး တစ္ခုကို ေျပာျပ”
႐ုပ္ၾကမ္းႀကီးနဲ႔ ႏြဲ႔ျပေနတဲ့ ေအာင္ႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး သူ ရယ္ခ်င္ သြားတယ္။ အင္းေလ။ အေမးရိွ ေတာ့လည္း အေျဖ ရိွရ မွာေပါ့။
“ငါေတြ႕ခဲ့တဲ့ ႐ႈခင္းလွလွ ေလးေတြ ကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ မင္းက ကဗ်ာဆန္ဆန္ ေမးေတာ့ ကဗ်ာ ဆန္ဆန္ ႐ႈခင္းေလးကိုပဲ ေရြးၿပီး ေျဖရမွာ ေပါ့”
“အက္တင္ ခံမေနပါနဲ႔ကြာ။ ေျပာမွာသာ ေျပာစမ္းပါ”

ထံုးစံ အတိုင္း ဖိုးေက်ာ္က စိတ္လက္တစ္ ဆစ္ရယ္။ သူ ေခ်ာင္းတစ္ခ်က္ကို ဟန္႔ၿပီး လည္ေခ်ာင္း ရွင္းလိုက္တယ္။
“လမ္းေပၚက ငံုၾကည့္ ေတာ့လည္း လမ္း။ လမ္းေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ ေတာ့လည္း လမ္း” ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေလသံမ်ဳိးနဲ႔ ဌာန္က႐ိုဏ္း က်က် ရြတ္ျပလိုက္ေတာ့ “ဘာလဲ ဟ”ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မ်ဳိးနဲ႔ ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ဖိုးေက်ာ္ မ်က္ေမွာင္ က်ဳံ႕သြားတယ္။
“ဆက္ေျပာ ေလကြာ”
ေအာင္ႀကီးက ကိုရီးယားကား အခန္းဆက္ ေမွ်ာ္သလို ဆတ္တငံ့ငံ့ ျဖစ္ေနတယ္။

“ၿပီးၿပီေလ”
“ငါေမးတာ လွပတဲ့ ႐ႈခင္းေလ။ မင္းကို လမ္းၾကည့္ခိုင္း ေနတာ မဟုတ္ဘူး”
“ဘယ္အရပ္က လာတာလဲ ေအာင္ႀကီးရာ။ မင္း ေတာ္ေတာ္ ေ၀းတာပဲ။ ေတြးၾကည့္ေလ။ လမ္းေပၚက ငံု႔ၾကည့္ ေတာ့လည္း လမ္း။ လမ္းေပၚက ေမာ့ၾကည့္ ေတာ့လည္း လမ္း။ မင္း နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ဒီလိုကြာ။ မင္း ရပ္ ေနတဲ့လမ္းရဲ႕ ေအာက္မွာ လမ္းတစ္လမ္း ရိွတယ္။ မင္း ရပ္ေနတဲ့ လမ္းရဲ႕ အေပၚမွာလည္း လမ္းတစ္ လမ္းရိွတယ္။ စုစုေပါင္း သံုးလမ္းေပါ့။ မိုးပ်ံ လမ္းေတြရဲ႕ ေခတ္ေပၚ အလွတရား ေပါ့ကြာ”
သူ ရွင္းျပေတာ့မွ ေအာင္ႀကီးက  “ေၾသာ္” ဆိုၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ ေနတယ္။

“ဟုတ္ပါၿပီ။ မင္းက လမ္းအေၾကာင္း ေျပာ ေတာ့ ငါက ကားအေၾကာင္း ေမးခ်င္တယ္။ ဒီမွာ လိုေရာ ဘက္စ္ကားေတြ က်ပ္လား။ အေပါက္၀မွာ တျပံဳႀကီး တြယ္စီးေနတာေတြေရာ ရိွလား။ ေကာင္မေလးေတြ ေရာ အပ္ေတြ ဘာေတြ ေဆာင္ရလား။ စပယ္ယာေတြ ကေရာ အေပါက္ ဆိုးလား”
စိတ္၀င္ တစား ေမးလိုက္သူက ဖိုးေက်ာ္။ မ်ားလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ။ ကားတစ္စီးတိုက္ စာေလာက္ ရွိတယ္။ သူ ရယ္ခ်င္ ေပမယ့္ မရယ္ျဖစ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ အမ်ားႀကီးလည္း မေျဖ ျဖစ္ပါ။
“မင္း ေျပာတာေတြ တစ္ခုမွ မရိွဘူး”လို႔ပဲ ခပ္တိုတို ေျဖလိုက္မိတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ကားအေၾကာင္း ကေန မိုးပ်ံရထား၊ ေျမေအာက္ ရထားေတြ အေၾကာင္း ေရာက္သြား တယ္။ ရထားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အေတြ႕ အၾကံဳ ေလး တစ္ခုကို ဟာသ ေဖာက္ျပမိတယ္။
“ငါနဲ႔ ငါ့ေဘာ္ဒါ ႏွစ္ေယာက္ ရထားေပၚ တက္လိုက္ေတာ့ ရထား တစ္တြဲလံုးမွာ ရိွတဲ့ ေကာင္မေလးေတြ အားလံုး ငါတို႔ သံုးေယာက္ကို ၀ိုင္းၿပီး ၾကည့္ေနၾကတာ ေျမာက္သြား တာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ငါတို႔ကို ေႂကြၿပီး ၾကည့္ေနၾကတာ ဆိုၿပီး ေတာ့ေလ။ အဲ၊ ရထား အတြင္း နံရံမွာ ေရးထားတဲ့ စာတန္းႀကီး ကိုျမင္မွ တစ္ခါတည္း ကို ဂြမ္းေရာ။ အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔ရထား တြဲႀကီးေလ။ ဟား... ဟား...တစ္တြဲလံုး ေယာက်္ားေလး ဆိုလို႔ ငါတို႔ သံုးေယာက္ပဲ ရိွတာ”

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေလးထဲ ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ဖိုးေက်ာ္တို႔ရဲ႕ ရယ္သံေတြ ဖိတ္လွ်ံ က်သြား တယ္။ တိုက္ဆိုင္တယ္ ေျပာရမလားပဲ။ အဲဒီ ေနာက္မွာပဲ “ေဟး”ဆိုၿပီး ကေလး ေတြေရာ၊ လူႀကီး ေတြေရာ ၀မ္းသာအားရ ထေအာ္ လိုက္တဲ့ သံၿပိဳင္ ေတးသြား တစ္ပုဒ္။

တစ္ရပ္ကြက္လံုး ခ်က္ခ်င္း လင္းလက္ သြားတယ္။ ဟုတ္တယ္။ မီးလာလို႔ ေသာေသာ ညံသြားတဲ့ ရပ္ကြက္ေလးရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြေလ။
                                    
                                            (၄)
“ဟယ္လို ၾကားလား၊ ၾကားလား ဘာ မၾကားဘူး ဟုတ္လား။ ငါ့ႏွယ္ ေအာ္ရလို႔ လည္ေခ်ာင္းေတာင္ ကြဲေတာ့မယ္။ ဘာ မင္း ေျပာတာ ဘာမွ မၾကားရဘူး။ ေဟ့ေကာင္ က်ယ္ က်ယ္ေျပာ စမ္းကြာ။ ဘာရယ္၊အာ၊ဘာမွ မၾကား ရဘူးကြ။ ေနဦး။ ငါေျပာတာ နားေထာင္။ အေရးႀကီးတယ္။ အရမ္းအေရး ႀကီးတယ္။ ၾကားလား၊ ၾကားလား။ ဟယ္လို၊ ဟယ္လို။ အာ...ေတာက္။ အေရးထဲ ဖုန္းလိုင္းက က်သြားၿပီ။ ခြီး ထဲမွာ”

ေဘးအိမ္က ဦးသာခိုင္ရဲ႕ အသံျဗဲ ႀကီးက သူ႔အိပ္မက္ လွလွေလးကို ေၾကာင္ပုစြန္ စားသလို ကၽြတ္ကၽြတ္ ၀ါးပစ္ လိုက္တယ္။ ဘယ္လိုမွ ဆက္ေမွးလို႔ မရေတာ့။ အိပ္ယာထဲက ကုန္း႐ုန္း ထလိုက္ေတာ့ အျပင္မွာ မိုးစင္ စင္လင္းေနၿပီ။ အင္း၊ ရာသီဥတု အေျခအေန ေၾကာင့္ ဖုန္းလိုင္းေတြ မေကာင္းဘူး ထင္တယ္။ ဦးသာခိုင္ကို သူ အျပစ္ မတင္ရက္ပါ။
သူေတာင္ ညက လိုင္းေပၚတက္တာ ကြန္နက္ရွင္ ေဒါင္းေနလို႔ ၄၅ မိနစ္ေလာက္ ငုတ္တုတ္ထုိင္ ေစာင့္ခဲ့ ရေသးတယ္။ ဟိုမွာဆို ရင္ေတာ့ ေအးေဆး အၿငိမ္ပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဟိုကို ေတာ့ သူ တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ မေနခ်င္ ေတာ့ပါ။

သြားတိုက္၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး အေမ ျပင္ထား ေပးတဲ့ ပဲျပဳတ္ ထမင္းေၾကာ္ကို အားရ ပါးရ ဆြဲပစ္ လိုက္တယ္။ ဒီလို ဘရိတ္ဖက္မ်ဳိး မစားရတာ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီေလ။
“ကိုကို ညီမေလး က်ဴရွင္ သြားေတာ့မယ္ မုန္႔ဖိုးေပး”
ေရွ႕တည့္တည့္ကို လာရပ္ၿပီး လက္၀ါးျဖန္႔ တဲ့ ညီမေလးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔မ်က္လံုး ေတြ ျပဴးက်ယ္ သြားတာ ဒရက္ကူလာ အတိုင္းပဲ။
“စံစံ ဒီပံုစံနဲ႔ က်ဴရွင္ သြားမွလား”
“ဟုတ္”
“သြားစမ္း။ နင္ ၀တ္ထားတာေတြ ခ်က္ခ်င္းသြား ျပန္လဲစမ္း”
ခက္ထန္ မာဆတ္ သြားတဲ့ သူ႔အသံေၾကာင့္ စံစံ့ ကိုယ္လံုးေလး သိမ့္ခနဲတုန္ သြားတယ္။

“ဘာျဖစ္လို႔လဲ ကိုကိုရဲ႕”
စံစံက မရဲတရဲနဲ႔ တအံ့တၾသ ေမးတယ္။
“ဘာျဖစ္ ရမွာလဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ျပန္ၾကည့္ဦး။ အက်ႌက လည္ဟိုက္၊ ေဘာင္း ဘီတုိက ေပါင္းရင္းနားမွာ။ ေမာင္ႏွမခ်င္း ၾကည့္ရတာေတာင္ မသင့္ေတာ္ဘူး”
“ကုိကိုကလည္း သူမ်ားေတြ လည္း ဒီလိုပဲ ၀တ္ေနၾကတာ။ ဘာမွ မဆန္းပါဘူး”
“ဘာ၊ ဘာမွ မဆန္းဘူး ဟုတ္လား။ အဲဒါ ကိုယ့္ အႏၱရာယ္ ကိုယ္ လက္ယက္ ေခၚေနတာ။ နင့္ကို နင္စင္ကာပူက တ႐ုတ္မေတြ မ်ားမွတ္ေန လား။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္ ထိန္းသိမ္း ရမွာ  သမိုင္းေပး တဲ့တာ၀န္ပဲ။ စံစံ နင္ ၾကပ္ၾကပ္ သတိထားေနာ္။ ခုမွ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသူပဲ ရိွ ေသးတယ္။ ဘယ္က အတတ္ ေကာင္းေတြ တက္ေနတာလဲ”
“ကိုကိုက မေန႔တစ္ေန႔ ကမွ ျပန္ ေရာက္တာ ေလ။ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ႀကီးကို အဆက္ျပတ္ေန တာ။ ၿမိဳ႕ထဲကို တစ္ပတ္ေလာက္ ပတ္ၾကည့္။ ကိုကို႔မ်က္လံုး ႏွစ္လံုးေတာင္ ျပဳတ္က် သြားဦး မယ္။ ဒါေတာင္ ညီမေလးက ပါးပါးေလး ပုတ္ ထားတာ”

တစ္ခြန္း မက်န္ ျပန္ဟစ္ ေနတဲ့ စံစံ့ကို ၾကည့္ ၿပီး သူ႔ေဒါသေတြ ေထာင္းခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္။ သူ ေလယာဥ္ ကြင္းက ျပန္လာတဲ့ ေန႔ကလည္းက စံစံ ေျပာတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႔ခဲ့ ၿပီးသား။ ၃ ႏွစ္အတြင္းမွာ  ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ေျပာင္း လဲ သြားပါလား လို႔ေတာင္ သူ ေတြးခဲ့ ေသးတယ္။
“ေတာ္စမ္း စံစံ။ ဘယ္သူ႔ အားကိုး နဲ႔ ငါ့ကုိ ျပန္ပက္ ေနတာလဲ။ နရင္းအုပ္ ထည့္ရဟုတ္ ေပ့ျဖစ္ေနမယ္။ ငါ နင့္ အစ္ကိုေနာ္။ ငါ့စကား နားေထာင္။ သြား၊ အ၀တ္အစား သြားျပန္လဲ။ လံုလံုျခံဳျခံဳ ၀တ္ခဲ့”

ဒီလို ဆိုေတာ့လည္း ဘာစကားမွ်  ျပန္မေျပာ ႏႈတ္ခမ္းကိုစူ၊ ဖေနာင့္ကို ေပါက္ၿပီး ေဆာင့္ေဆာင့္ ေဆာင့္ေဆာင့္နဲ႔ ထြက္သြားတယ္။
ေၾသာ္၊ ေျပာင္းလဲျခင္း တရား။
ပင့္သက္ပူႀကီး တစ္လံုးကိုပဲ သူအလု အယက္ ခ်လိုက္ မိတယ္။
                                                
                                              (၅)
ဒီေန႔ သူ ၿမိဳ႕ထဲကို ထြက္လာ ခဲ့တယ္။ ေျပာင္းလဲမႈက သိသိ သာသာႀကီး မဟုတ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေျပာင္းလဲ ေနၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္က အမွတ္အသား တခ်ဳိ႕ကို သူ ရွာမေတြ႕ ေတာ့။
အေဟာင္းေတြ ေနရာမွာ အသစ္သစ္ေသာ လူေနမႈ အဆင့္ အတန္းေတြ ေပၚလာတယ္။ တိုးရစ္ ေတြလည္း အရင္ကထက္ ပိုမ်ား လာသလိုပဲ။ ၿမိဳ႕ေတာ္သူေလး ေတြကလည္း ညီမေလးေျပာတဲ့ အတိုင္း မ်က္လံုး ကၽြတ္ေလာက္ပါရဲ႕။ ေခတ္ကာ လအရ ေျပာင္းလဲ စီးေမ်ာ တိုးတက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီး ကို သူ ေငးေမာ ၾကည့္ေနမိတယ္။
“အစ္ကိုေလး ခိုစာ ေကၽြးပါဦးလား”

“ခိုေလးေတြ ဗိုက္ဆာ ေနရွာတယ္၊ အစ္ကို ႀကီး။ ေကၽြးပါေနာ္။ ကုသိုလ္ေတြ အမ်ားႀကီးရ ေအာင္”
“သမီးဆီက ခိုစာေတြလည္း ၀ယ္ေကၽြး ေနာ္ အစ္ကိုႀကီး။ ေစ်းဦး မေပါက္ေသး လို႔ပါ။ ခိုေလး ေတြလည္း သနား ပါတယ္”
သူ႔ေဘးနားကို အတင္းေျပးကပ္ လာေျပာေန တဲ့ ေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ေကာင္ေလးတစ္ ေယာက္ရဲ႕ အသံေလး ေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီး စြာ။ ခိုစာ ေရာင္းေနတဲ့ သူတို႔ေလး ေတြရဲ႕မ်က္ လံုးေလး ေတြကို သူ ေငးၾကည့္ လိုက္မိတယ္။ တစ္စံု တစ္ရာကို ဆာေလာင္မြတ္ သိပ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေလးေတြ။

ေဘးနားက အရိွန္ျပင္းစြာ ျဖတ္ေမာင္းသြား တဲ့ ကားတစ္စီးေၾကာင့္ ခိုေလးေတြ ၀႐ုန္းသုန္း ကား ထပ်ံသြားတယ္။ သူ႔အာ႐ံုထ ဲမွာေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္က အတိတ္ကာလ တစ္ခုဆီ။
ဒီေနရာ ေလးမွာပဲ ေကာင္မေလးတစ္ ေယာက္ သူ႔ကို ခိုစာ ၀ယ္ေကၽြးဖို႔ အတင္းေရာင္း ခဲ့ဖူးတယ္။

“သမီးအေမ ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနလို႔ပါ အစ္ကိုရယ္။ အေမ့ ေဆးဖိုးေလး အတြက္ တစ္ဘူး ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ဘူးပ ဲျဖစ္ျဖစ္ ခိုစာေလး ၀ယ္ေကၽြး သြားပါေနာ္”
ႏြမ္းလ်ေနတဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႕ အသံ၊ သူ႔နားထဲမွာ ပဲ့တင္ ထပ္လာတယ္။ အဲဒီ့တုန္းက သူဟာ ဘ၀ကို အေလးအနက္ မထား တတ္ေသး တဲ့ ၁၀ တန္း တဘုန္းဘုန္း က်ေနတဲ့ အေပအေတ လူငယ္ တစ္ေယာက္။ အိမ္ျပန္ ကားခက လြဲၿပီး အိပ္ကပ္ထဲမွာ အပိုတစ္ျပား တစ္ခ်ပ္မွ ပါမလာတဲ့ အခ်ိန္။ ေကာင္မေလးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္ တန္းေလးကို သူ စိတ္မေကာင္း ႀကီးစြာ ဥေပကၡာ ျပဳခဲ့ဖူးတယ္။

ခုေတာ့ အဲဒီ ေကာင္မေလး ေနရာမွာ ဒီကေလး ေလး ၃ ေယာက္။ ရိွလွမွ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ ၀န္းက်င္ေတြ။ ေက်ာင္းပညာကို ဂ႐ုတစိုက္ ေလ့လာ သင္ၾကား ေနသင့္တဲ့ အရြယ္ေတြ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ခိုစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔စိတ္ထဲမွာ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ေက်ာ္တည္ ခဲ့တဲ့ အနာေလး တစ္ခုကို ေျခဖ်က္ခြင့္ရ ေတာ့မယ္။
“သမီးဆီက ၀ယ္ေနာ္ အစ္ကိုႀကီး”
“သားဆီက ၀ယ္ပါဗ်ာ”
“အစ္ကိုေလး သမီး အရင္ ေျပာတာေနာ္။ သမီးဆီက ၀ယ္”
ကေလး သံုးေယာက္ စလံုး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကိုယ္စီနဲ႔ အလုအယက္။ အၿပိဳင္အဆိုင္။

“ကဲ၊ ၀ယ္ပါ့မယ္ကြာ ၀ယ္ပါ့မယ္။ သံုးေယာက္ စလံုးဆီက ၀ယ္မယ္ေနာ္”
“ေဟး၊ ဒါမွ တို႔အစ္ကို ႀကီးေတြ”
ကေလးေလးေတြ ခုန္ေပါက္ ျမဴးတူး သြားတယ္။ ေတာက္ပ ၀င္းလက္တဲ့ မ်က္လံုးေလး ေတြနဲ႔ေပါ့။ သူ႔ရင္ထဲ အေပ်ာ္ေတြ တိုး၀င္စီး ေမ်ာလာတယ္။ သူ စဥ္းစား မေနေတာ့။ ပိုင္ႏိုင္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို အေသ အခ်ာခ်လိုက္ တယ္။

သံုးေယာက္စလံုး ဆီက ခိုစာေတြ အားလံုး ကို အကုန္ ၀ယ္လိုက္ၿပီး လမ္းေပၚမွာ အုပ္ဖြဲ႔ စုေ၀း ေနတဲ့ အစာ ေမွ်ာ္ခိုေတြဆီ အျဖဴထည္ စိတ္သက္ သက္နဲ႔ ၾကဲပက္ခ် ေကၽြးပစ္လိုက္တယ္။ တိုင္းတာ လို႔မရတဲ့ လိႈင္းကေလး တစ္ခုက သူ႔ ႏွလံုးသားထဲ မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူးမႈ ရသေတြက စမ္းေခ်ာင္း ေလးထဲ ထိုးက်ေနတဲ့ ေရတံခြန္ ေလးလို။ ကေလး သံုးေယာက္ ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေငြစကၠဴ တခ်ဳိ႕ကို က်စ္က်စ္ ပါေအာင္ဆုပ္ၿပီး ျပံဳးေပ်ာ္ ၾကည္ႏူး ၀မ္းသာေန ၾကပံု။

ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ ္ေတြျဖစ္တဲ့ ခိုေတြ ကေတာ့ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ အစာေတြ ေကာက္လို႔။ သူ ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူး ျပံဳးၿပီး ဒီျမင္ကြင္းေလးကို ေက်ာခိုင္း ထြက္ကာ ဘုရားေပၚ တက္လာ ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ ရက္ေလးဟာ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ ရွင္သန္ရ က်ဳိးနပ္တဲ့ ေန႔ရက္ေလး တစ္ရက္လို႔ သူ ေက်ေက် နပ္နပ္ႀကီး သတ္မွတ္ ေနမိတယ္။
ဘုရားေပၚက ျပန္ဆင္း လာေတာ့ သူ႔မ်က္ လံုးအစံုက ခိုစာ ေကၽြးခဲ့တဲ့ ေနရာေလးဆီ အလိုလို ၾကည့္လိုက္ မိတယ္။

“ဟာ”
သူ႔ပါးစပ္ထဲ အာေမဍိတ္သံ တစ္ခု လွ်ပ္တစ္ ျပက္လြတ္ က်သြားတယ္။ သူ မေမွ်ာ္လင့္၊ မထင္မွတ္တဲ့ ျမင္ကြင္း။ လမ္းေပၚမွာ ျပန္႔က်ဲ ေနတဲ့ ခိုစာေတြကို ခိုစာ ေရာင္းတဲ့ ကေလးသံုး ေယာက္ အလုအယက္ ျပန္ေကာက္ ေနၾကတာ။ သူ႔ရင္ တစ္ခုလံုး ႏံုးခ်ိ၊ ဆြတ္က်င္၊ လိႈင္ေမာ၊ တုန္ခါျခင္းေတြ အစီအရီ။
ေျပာင္းလဲျခင္း တရားေရ၊ ဒီဇာတ္၀င္ခန္း ေလးကို ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ကြက္ခ်န္ ထားေနရ ေသးတာ လဲဗ်ာ။

လင္းလက္တာရာ
(Teen မဂၢဇင္း ဒီဇင္ဘာလ ၂၀၁၂)

No comments:

Post a Comment